Friday, August 22, 2008

lupa ke buat-buat lupa?

Dr M kata Melayu mudah lupa...aku kata orang Malaysia memang pelupa pun

lupa daratan

lupa diri

masa badminton China lawan Malaysia hari tu aku tengok kat ppum je sebab mak aku masuk hospital

mula-mula start semua merangkumi pelbagai kaum di mukabumi malaysia
bersemangat berkumpul depan tv

bersemangat bagi sokongan

ada puji-pujian kedengaran

masuk minit ke 20 perlawanan

mula ada bunyi-bunyian kutukan

komen

kondem

pada minit2 terakhir kekalahan chong wei

semakin kuat suara-suara huduh itu

menghina

mengeji

mencaci

memang orang malaysia cepat sangat lupa

lupa matlamat asal diorang tengok game tu

sedang aku leka memerhati makhluk-makhluk yang tak sedar diri di sekeliling aku

aku dikejutkan dengan bunyi tepukan dari satu sudut tiang

aku lihat makhluk jadian itu tersenyum lebar

meraikan kekalahan chong wei

hina sungguh makhluk tu pada pandangan aku

sudahlah buruk lagi keji

sah dia memang makhluk jadian

mari semua kasi sula sama dia!


10 comments:

KTS said...

melayu mudah lupa... betul ke??? yg pasti, aku ni mmg pelupa... :D

p/s : sapa yg disula tu

Laxmana said...

sape yang lu cakap tu lieza...?

gua nak join skali kalau lu nak anjurkan upacara penyulaan ke atas orang tuh! tapi kene buktikan die bersalah dulu...takleh main sula2 terus...kalau dah terbukti, gua sokong lu!

hehehe-

Laxmana said...

Salam...

My latest post :-

1. Tsunami Ekonomi ; inflasi pada ukuran 8.5 d skala richter!

2. Hijab Sang Pencinta

3. Hari2 Sumpah! Sumpah2 Hari2! Apa Nak Jadi?

4. Media Arus Perdana vs Media Arus Alternatif

p/s : baca, jgn x baca! hehee ;)

lieza said...

manusia memang mudah lupa...aku pun baru lepas lupa...huhu mana aku letak pen drive aku nih???

julietchun said...

Alien? Ngeriiinya,lariiiii.

kamar hati said...

salam...
tq sudi sggh & tggl jejak...
kunjungan balas...saya link ye...

siapa pun kita, beringatlah sentiasa...jgn mudah lupa... :)

~Cinta Cukulet~ said...

lupa ke buat-buat lupa hehehe

p/s: thanks for visiting my blog :D

cronstudio said...

Salam...
melayu mudah lupe...tp kite x mudah lupe utk singgah ke site yg cool nih...:)

Laxmana said...

peh! ayat power lu tinggal kat laman gua beb! cayalah! ;)

alongcyber said...

bukan melayu semua manusia memang pelupa jer.. hehehe