Wednesday, December 24, 2008

halal ke tidak ni?

lama gila aku tak update blog

biasa le kemalasan melanda

cuma pagi tadi masa tengah sedap makan aiskrim depan pc, aku try check brand aiskrim yang

aku makan kat direktori halal jakim

klik disini->> Halal Direktori Jakim


satu kemuskilan muncul brand aiskrim ni sijil dah tamat tempoh

tapi kat pembalut aiskrim tu terpampang tanda halal jakim

habis tu aiskrim yg aku makan ni stok bila?

sebelum ni aku kurang 'aware' skit

asal ada tanda halal je aku telan

so lepas ni aku akan lebih rajin check

untuk elak perkara syubhah

“MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU BAGI UMAT ISLAM”

"Sesungguhnya Allah mengasihi mereka yang banyak bertaubat dan mengasihi mereka yang mensucikan diri”(Surah Al-Baqarah,ayat 222)

1 comment:

KTS said...

aku skrg ni pun sangsi skit ngan tanda HALAL... tak tau yg mana satu betul2 HALAL...